Liebeslänglich ❤ Forever Love

Love = the most beautiful thing to have and the most painful thing to loose.

Koeln 011 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“If there ever comes a day when we can’t be together,
keep me in your heart. 
I’ll stay there forever.”
– A.A.Milne, Winnie-the-Pooh

Koeln 065 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.”

Koeln 105, Hohenzollernbrücke, "012 Photo: Hanne Siebers

“Promise me you’ll never forget me because if I thought you would, I’d never leave.”

Koeln, Hoehenzollernbrücke, Photo: Hanne Siebers

“Promise you won’t forget me, ever. Not even when I’m a hundred.”

Koeln 107, Hohenzollernbrücke, Photo: Hanne Siebers

“If you live to be a hundred, I want to live to be a hundred minus one day so I never have to live without you.”

Koeln 111 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“We’ll be Friends Forever, won’t we, Pooh?’ asked Piglet.
Even longer,’ Pooh answered.”

Koeln 117 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“We’ll be friends until forever, just you wait and see.”

Koeln 121 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“How do you spell ‘love’?” – Piglet
“You don’t spell it…you feel it.” – Pooh”

Koeln 053 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“I think we dream so we don’t have to be apart for so long. If we’re in each other’s dreams, we can be together all the time.”

Koeln 059 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“Sometimes,’ said Pooh, ‘the smallest things take up the most room in your heart.”

Koeln 069 Hohenzollernbrucke, 2012, Photo: Hanne Siebers

“I wonder what Piglet is doing,” thought Pooh.
“I wish I were there to be doing it, too.”

Koeln 073, Hoehenzollernbrücke, love padlocks, 2012, Photo: Hanne Siebers

“Some people care too much. I think it’s called love.” 

All quotes from A.A.Milne – “Winnie-the-Pooh”.
All photos by Hanne Siebers, Hohenzollernbrücke, Cologne, 2012

172 thoughts

  1. Liebe Hanne,
    sehr schöne Fotos von der Liebe….
    Ich finde es interessant, dass eine ganze Brücke voller Schlösser ist. Von wem stammt bloß diese Idee?????
    Einen schönen Abend nach Köln sendet dir Susanne

    Like

    • Liebe Susanne, ich habe keine Ahnung wie und wo diese Idee anfing. Weiß das jemand?
      Does anyone know who and where the first love-padlocks on bridges apeared? In Cologne, the padlocks are welcome and the city make sure they can all rust in peace next to the cathedral. It was a big scandal last year as somebody tried to steel them to make money out of the material. In Venedig the city react allergic to the padlocks. If you try to place on the Rialtobridge; the fine is 3000 €.

      Jetzt habe noch etwas länger gegoogelt und dieses gefunden: Die Sitte stammt aus einem Roman:

      Es geht wohl zurück auf den Roman “Ich steh auf Dich” des italienischen Schrifstellers Federico Moccia. Er lässt die Liebenden seines Buches ein Schloss an der Milvischen Brücke in Rom anbringen – und irgendwie ist das Phänomen dann nach Venedig gewandert und von hier in die ganze Welt. Inzwischen hängen Liebes-Schlösser in Paris, Madrid, Litauen, Ungarn, Südkorea und sogar an der Chinesischen Mauer.

      Ganz liebe sonnige Grüße aus Bonn, direkt neben Köln🙂 zu dir nach Berlin…
      In Köln dort hast du bald eine Austellung;!🙂 – ich schätze dort hängen heute ein paar tausend mehr Schlösser als letztes Jahr bei meinen Fotos….
      Ha en fin dag.
      Hanne

      Like

    • Liebe Dina, wie immer tolle Fotos und Zitate. Ich mag “Winnie the Pooh” sehr. Ich habe uebrigens auch Schloesser auf einer Bruecke in Moskau gesehen. Liebe kennt keine Grenzen! Habe einen schoenen Tag, Peggy

      Like

    • Danke, Hanne, das finde ich sehr interessant mit dem Roman. Da sieht man, was für Wellen eine Idee schlagen kann.
      Irgendwo habe ich gelesen, dass die Statik der Brücke unter den Schlössern leidet, ich weiss aber nicht mehr wo.
      Noch mehr Schlösser als letztes Jahr, das ist viel. Ich werde schauen, wie es ausschaut im August.
      Liebe Grüße sendet dir Susanne

      Like

    • No, no anniversary – and I/we actually don’t have a love padlock anywhere…🙂

      This bridge ist the beautiful Hohenzollernbrücke in Cologne. The Cathedral at the end of the bridge is the most famous building in Cologne, the landmark of the city. It’s one of the top ten attractions of Germany. The photo is the taken in front of Hyatt Hotel, on the other side of the River Rhine. From hier you have a magnificent view on the Altstad of Cologne, one of my favourite spots.

      Thanks for visiting, Johanna. Have a great week. Love to you from Bonn.🙂

      Like

    • I think the proposal from John Howell furthr down is great:
      He writes: “Wouldn’t it be wonderful to see these couples come back years from know with the key to unlock and then relock their love symbol.”🙂

      Like

    • It’s growing indeed, tons and tons!🙂 I went there last August, I’m sure there are several thousand more there today. At the end of August this year Susanne Haun is having an exhibition in Cologne. When I go there, I’ll inspect the bridge again.:-)

      Like

    • Dear Laura,
      thanks a lot for reblogging the Love Padlocks, that’s great!!🙂

      Thanks for the link; there’s difference between Cologne and Venice. In Venice the city really dosen’t like the padlocks and they’ll fine you 3000 € if you try to place a lock. In Cologne Lovers from all over the world are very welcome to deposit a token of their love. This bridge is a growing attraction. Growin indeed!🙂

      Thank for visiting and commenting!
      Best regards
      Dina

      Like

    • Hej Hanne! Das ist ja wirklich fast nicht zu glauben. Ich vermisse meinen “Wingert”-küchenblick über ganz Bonn hin und wiede,r immer noch und bei schönem Wetter konnte ich bis Köln und Koblenz sehen. Meine Mitschwestern vermisse ich auch. Lioba traf ich überraschend vor 1 Jahr als ich das letzte Mal in Bonn war. Ist nun auch schon wieder zu lang her. Vielen Dank für die “Hilsen fra Venusberget – für mich sind Namen häufig Programm – ha det överhuvedtaget bra. En kram och bästa hälsningar Ruth ps Canterbury-Lynda?

      Like

  2. und Harry Manx singt: don`t forget to miss me …
    diese Schlösser habe ich ja noch nie life gesehen, sie begegnen mir eigentlich nur hier in den Blogs, aaaber noch nie so viele und so fein abgelichtet, wie gerade jetzt hier-

    have a nice time, liebe Hanne und deine Mail wird heute auch noch beantwortet😉
    good way, good day
    wünscht dir von Herzen Ulli

    Like

    • Ganz herzlichen Dank, liebe Fra Blau.
      Na, dann kannst du die Liebes-Schlösser live erleben, wenn du Ende August zu Susannes Ausstellung kommst!🙂

      Vielen Dank für deine lieben Wünsche, ich packe und mache mich auf dem Weg nach London.🙂
      ❤liche Grüße zurück
      Dina

      Like

    • Stop – are you often in Cologne? Are you in Cologne end of August? As I have already written a million times already🙂 Susanne Haun is opening her exhibition in Cologne and we all want to meet. You as well.🙂

      Like

  3. Wunderschöne Bilder, mir ist beim Lesen und Anschauen gerade richtig warm ums Herz geworden und dabei scheint die Sonne hier doch schon so schön.🙂
    Ich war leider noch nie in Köln, aber die Stadt steht auf unserer Reiseliste – Bandit ist nämlich auch noch nie im Rhein geschwommen.
    Liebe Grüße
    Mara

    Like

    • Liebe Mara, ihr musst dann Ende August kommen, Susanne Haun hat eine Ausstellung in Köln.🙂🙂
      Wie geht’s Bandit heute, hat er sich erholt? Hier kommen ganz viele Genesungsknuddler für Bandit ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
      Alles Liebe dir!

      Like

  4. What a beautiful post – thank you so much. I read it at a time when my heart is bursting with love for our poorly Grandbaby whom we haven’t even been able to see yet. I love Winnie the Pooh too. 🙂

    Thank you for visiting my blog and liking some posts🙂

    Like

  5. ..so wundervoll, liebe Dina🙂 soooooooo viele Liebesschlösser, das begeistert mich grad total! Und da ist auch ein Schloß von Euch beiden, gell? Ihr seid ein Dreivierteljahr länger zusammen, als ich auf der Welt bin, wenn ich das richtig interpretiere – das find ich ganz toll ..

    Ich grüß Euch beide ganz herzlich und wünsche Euch eine sonnig-frohe neue Woche,
    Ocean

    Like

    • Liebe Ocean,
      ob das unser Schloss ist, das lassen wir mal offen😉
      Ich finde das sooo lieb, dass du uns alles Gute wünscht🙂 Dir auch eine rundum feine Woche
      Klausbernd und seine munteren Buchfeen Siri & Selma (pssssssssst, nicht weiter sagen: wir haben das Schloss da hingehängt)
      Dina kommt Ende der Woche wieder vorbei, darauf freuen wir uns, alle drei, juchei🙂🙂🙂

      Like

    • Danke schön, liebe Ocean,!🙂
      Naaaaaja, ich habe bereits gestern weiter oben kommentiert und dementiert…
      Trotzdem sehr nett!🙂
      Euch drei ebenfalls eine tolle Woche. Greta gedeiht ja prächtig. So ein Wildfang macht bestimmt viel Arbeit und noch mehr Freude, schätze ich.🙂
      Ganz liebe Grüße
      Dina

      Like

    • Wiiiiie? Köööööln? Ha?🙂🙂

      Susanne Haun hat eine Ausstellung in Köln, Ende August, Frau Blau kommt auch, bist du auch da, dann?🙂🙂

      Meine zweite Heimat war mal Cambridge, UK, ich schätze das Rheinland ist meine dritte oder eher vierte Heimat. Ich fühle mich immer noch fast überall zu Hause. 🙂

      Du hast so ein großes feines Herz! ❤

      Like

    • Oh, womit habe ich jetzt dieses schöne Kompliment verdient? Danke, das hat mich grad richtig happy gemacht. ❤

      Oh, echt? Ende August bin ich fast zu 100% mit meinem Mann und meiner Schwester in Urlaub, weil er sich drei Wochen freigenommen hat. Ich schaue bei Susanne Haun gleich mal rein und schaue, ob das vielleicht doch so ein Tag ist, an dem wir schon zurück sein könnten. Danke für’s Bescheidgeben. Ich bin ja gerade in lästige Modelle und Formeln Multivariater Varianzanalysen am ersaufen. Freitag Klausur. Uff …

      Bis bald, liebe Dina! =)

      Like

  6. I love the Pooh quotes, and the photos are fabulous. I saw a similar display of love in Seoul, South Korea. The locks are such a cool way to celebrate a city of love!

    Thanks for stopping by and following my blog. I hope you enjoy the journey.

    Like

  7. Liebe Dina,
    mich erinnern die Winnie-the-Pooh-Zitate an meinen werthen Großvater. Er war ein großer Winnie-the-Pooh-Fan und von ihm bekam ich auch meine erste Winnie-the-Pooh-Ausgabe geschenkt. Das hatte natürlich – wie vieles bei uns – pädagogische Gründe, damit ich nämlich besser Englisch lernen würde. Aber mein Großvater, der ein großer Nietzsche-Anhänger war, fand nach Nietzsche A.A. Milne einen großen Philosophen und schwärmte für “Winnie the Pooh” als geniales philosophisches Werk.
    Danke für die Erinnerung an den großen Autor Milne, der übrigens am Trinity College in Cambridge Mathematik studiert hatte (siehe Dinas und meine Artikel über Colleges in Cambridge auf unseren Blogs).
    Ganz liebe Grüße
    Klausbernd xxx

    Like

    • Lieber Klausbernd,
      wie schön!🙂
      Ich freue mich auf Winnie-the-Poohs Küchenausgabe und seine Kochphilosophie, ich habe da eine Idee.🙂🙂
      See you on Friday!
      Love Dina xxx

      Like

  8. Hi, Dina. Perhaps it is already explained in German (ours is a bit fuzzy…) but can you tell us, is this an installation? Quite beautiful. And we adore the quotes! Thank you for this.

    Like

    • Yes, It’s an installation. Love padlocks (also known as love locks and, in Taiwan, wish locks) are a custom by which padlocks are affixed to a fence, gate, bridge or similar public fixture by sweethearts at an increasing number of locations in the world to symbolize their everlasting love.
      There are varied explanations for the origin of love padlocks. In Europe, love padlocks started appearing in the early 2000s. The reasons love padlocks started to appear vary between locations, and in many instances are unsourced. However, in Rome, the ritual of affixing love padlocks to the bridge Ponte Milvio can be attributed to the book “I Want You” by Italian author Federico Moccia, who later made it into the film-adaptation Ho voglia di te.

      Wikipedia has a list of the places around the world:
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_locations_with_love_padlocks

      Like

    • Such a lovely comment, Jackie – thanks a lot, you put a big smile on my face!
      Sunny greetings to you from Norfolk
      ♥🙂 ♥

      Like

  9. hey, das ist ja eine tolle fotosammlung … (und für euch hing ja auch schon fast das richtige schloss *grins*). vielleicht, wenn man lange genug sucht, auf allen brücken dieser welt, findet man sein namenspartner-paar?🙂
    herzlich, soso (i love winnie-the-pooh!)

    Like

    • Hi liebe SoSo,
      jetzt bin ich in Norfolk angekommen und kann dir und Jürgen herzliche Grüße zum Wochenende schicken. Ja, was für einen Zufall, dass wir unsere Namespartner gefunden haben…🙂

      Like

  10. Was für schöne Fotos. Da kann man allen die dort ihre Liebe “anschlossen” nur wünschen, dass die Liebe mindestens ebensolange hält, wie die Schlösser brauchen um durch Rost zu zerfallen.

    Liebe Grüße, Szintilla

    Like

    • 🙂 Thanks a lot, I really like your appreciation, but as a policy I don’t accept any blog awards – I have an award free blog.🙂
      Enjoy your weekend!
      Greetings from sunny Norfolk
      Dina

      Like

  11. Thank you for visiting my blog…my father read me Winnie The Pooh so many years ago. I am so moved by the sentiment, and number, of locks on the bridge. The words you chose- and your beautiful photography- well…there are no words, except thank you. Stina

    Like

    • How sweet of you, dear Stina – your comment really cheers me up, thanks a lot!
      Have a lovely evening.
      ❤♥♥♡♥♥❤
      Dina

      Like

  12. Hallo liebe Diane,
    Mein Schloss hängt dort auch! Ich liebe diese Brücke, ich hab echt eine Schwäche für Romantik!
    Der Schlüssel für das Schloss liegt unwidrbringlich im Rhein, ich hoffe dieses Symbol hat Bestand.🙂
    Alles Liebe Lara

    Like

    • Liebe Lara,
      das finde ich toll, endlich “kenne” ich jemand der einen Schlossbeitrag auf der wunderbaren Brücke geleistet hat!🙂 Super!
      Alles Gute. Alles Liebe.
      Dina

      Like

  13. Was für schöne Bilder! Und Winnie-the-Pooh ist natürlich unschlagbar. Bloß mit den Schlössern an sich werde ich nicht so recht warm; das erinnert mich an Keuschheitsgürtel. Oder Anketten. .)) Mein Schloß wäre eher ein Luftschloß …

    Like

  14. Liebe Dina,
    einer muss hier ja mal ausscheren: ich mag dieses Schlössergebammel nicht. Ich sympathisiere mit der italienischen Variante: “If you try to place on the Rialtobridge; the fine is 3000 €”. Was geschieht eigentlich mit den Schlössern all der broken hearts?
    Aber Winnie Pooh gefällt mir.
    Herzliche Grüße aus Berlin
    Georg

    Like

  15. oh.. I just visited Cologne, but missed this because I did not go on the bridge… pity.. well there is always a next time..great post.
    groetjes, Francina

    Like

  16. Lovely images & I wish more of us would take note of the wisdom of Winnie the Pooh! So many wonderful lessons to be learned from the adventures of Christopher Robin & his friends🙂 Just gorgeous! Thank you for reminding me about the important things in life!

    Like

  17. I hope you will understand this i am guesssing you are german? Correct me if I am wrong I just wanted to say that your posts are truly beautiful, the padlocks are wonderful… where is that? and the quotes match them beautifully!! Just WOW you are a amasing photographer you have an eye for the good shots!!😉

    Like

    • Hi dear Tasha,
      no, I’m not german; I’m norwegian, living in Bonn, Germany and spending a lot of my free time in Norfolk, Uk and my home country Norway. That’s where I’m at the moment.🙂
      Thanks for your kind comment, I appreciate it!
      Love
      Dina

      Like

    • I met the love padlocks on many places around the world. Google it and you’ll probably find out if you have love bridges in Australia. If not, you should start, blog about it, introduce it to your fellow countrymen.🙂
      Greetings from Norway (haven’t seen any love padlocks here either…)
      Dina

      Like

    • You’re very welcome!🙂 It’s nice walk the memory lane… I love Köln too, live quite close to his amazing city.
      Greetings from Norway
      Dina

      Like

    • A lot indeed! I think by now, this bridge has the most love padlock in the whole world. I’m glad you liked it! Thanks a lot, I do appreciate your visits very much!
      Big hug!

      Like

  18. I love this. What a wonderful celebration/shrine. I’d love to know who put the first padlock there, making it okay for the second – and boom! You just can’t stop love in this world🙂

    Love the quotes – all of them.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: